|
|
|
|
prindi | saada
sõbrale |
kommentaarid e-postile | |
|
|
Ministrid süvasadama küsimuses eri pooltel
(3)
|
|
|
|
Keskkonnaministeerium ja majandusministeerium on Saaremaa sadamasse peale kruiisilaevade ka teiste aluste lubamisel kardinaalselt erinevatel seisukohtadel.
Kui Edgar Savisaare juhitav majandus- ja kommunikatsiooniministeerium toetab Tallinna Sadama kavatsust avada Saaremaa sadam aastaringseks liikluseks väikelaevadele, lootsilaevadele ja muule abilaevastikule, siis keskkonnaminister Rein Randver on teist meelt.
Kolmapäeval Savisaarele saadetud kirjas märgib ta, et “kui navigatsiooniperioodi soovitakse pikendada ja sadamat kasutada lisaks kruiisilaevade teenindamisele ka muudel eesmärkidel, tuleb uuesti teostada keskkonnamõjude hindamine”.
Savisaare ja Randveri kirjavahetus on ajendatud eelmise aasta detsembris toimunud kohtumisest, mil Randver väitis, et Saaremaa süvasadam ei täida keskkonnaohutuse nõudeid ega ole valmis hädaolukordade lahendamiseks.
Plaanid on olemas
Edgar Savisaare sõnul oli süvasadama laevaliikluse avamise eeltingimuseks hädaolukorra lahendamise plaan ja Saaremaa sadama naftareostuse likvideerimise plaan, mille kõik asjaomased instantsid on ka kooskõlastanud.
Minister Savisaar kirjeldab kirjas detailselt ka käitumist hädaolukordade puhul ja tõdeb, et Tallinna Sadam on investeerinud üksnes Saaremaa sadama reostustõrjevahenditesse 1,1 miljonit krooni. “... on alusetud väited, nagu oleks puudulik AS-i Tallinna Sadam valmisolek võimaliku naftareostuse likvideerimiseks sadamaalal,” resümeerib ta.
Rein Randver omakorda viitas oma kolmapäevases kirjas Saaremaa keskkonnateenistuse üksikasjalikule kirjale (vt MM 10.01.2007), milles näidatakse ära, miks peab süvasadama kasutusala laiendamiseks täiendavalt keskkonnamõju hindamine. “Saaremaa sadam vastab kehtestatud keskkonnanõuetele, sealhulgas ka merereostuse likvideerimise nõuetele seni, kuni sadamas teenindatakse ainult kruiisilaevu ja seda kehtestatud navigatsiooniperioodil ajavahemikus 20. maist kuni 20. septembrini. Sel juhul mõjutab sadam lindude kevad- ja sügisrännet minimaalselt,” kirjutas Randver Savisaarele.
Mõjutaks loodust
Saaremaa keskkonnateenistuse hinnangul mõjutaksid aastaringselt süvasadamat kasutavad väikelaevad, lootsikaatrid, reostustõrjelaevad, puksiirid ja muu abilaevastik Natura võrgustiku alasse kuuluvat Laidu saare looduskaitseala ja Panga maastikukaitseala.
Süvasadama kasutusala laiendamise temaatika on päevakorral seetõttu, et Tallinna Sadam ja Saare maavalitsus kaaluvad võimalusi alustada reisilaevaliiklust marsruutidel Turu–Saaremaa ja Stockholm-Saaremaa. Süvasadama rajamise eel keskkonnaorganisatsioonidega peetud kohtulahingute tulemusena võivad aga sadamat külastada ainult lõbusõidulaevad ja sedagi ainult lühikesel suveperioodil.
|
|
|
 |
|
|
Andres Sepp Meie Maa 20-01-2007 |
|
|
|
Jaga | |
 | | |
|
|
|
|
|
|
|
|