Reede, 26. veebruar Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Täna kell 03:50
Temperatuur: 4.8°C
Õhurõhk: 757.1 mmHg
Õhuniiskus: 78 %
Tuule kiirus: 5 m/s
Vaata täpsemalt >
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Teedeehitus on järjepidev protsess  
 
   
Mõnel teel tuli mustkate üles freesida. Foto: Urmas Lauri
Kohe on aeg talvisteks teehooldetöödeks. Suurem ehitustegevus teedel on raugemas ja aeg teha kokkuvõtteid. Tõsi, mõnel pool ehitus veel kestab ning nii mõnigi töö jätkub tuleval aastal. Just nõndasamuti nagu mitmeid tänavu lõpetatud töid alustati eelmisel aastal.

Saarte teedevalitsuse Hiiu osakonna juhataja Hannes Vaidla sõnul võib teede ehitus- ja remonditööd jagada tinglikult kolmeks: kruusateede remont, kergkatete ehitus ja tolmuvabade teede remont. “Kui rääkida 2006. aastast, siis ei saa läbi ka 2005. ja nähtavasti ka 2007. aastata, kuna teedeehituse tööd on spetsiifilised ja kipuvad üle minema järgmisesse aastasse,” tõdes Vaidla. Nii näiteks tehti eelmisel aastal remonti Harju- Leisu teel, mis tänavu sai peale kergkatte.

Kruusatee remont võib tavainimesele tunduda lihtsana – paned aga kihi kruusa peale ja valmis. Tegelikult algab see tee maa-alal kasvavate puude mahavõtmisest, kraavide kordategemisest ja truupide paigaldamisest või olemasolevate väljavahetamisest. Kui need tööd on tehtud, siis kohendatakse tee aluskihti, kus vaja ning veetakse kruuskate peale. Sealjuures tehakse korda kurvide kalded ning kus kurvi ei ole, tehakse teele kahepoolne kalle, et vesi teele seisma ei jääks. Vahetatakse välja ka liikluskorraldustähised.

2006. a kruusateede remondiobjektid olid erineva pikkusega lõikudena Palade- Kõlunõmme tee, Nõmba- Silde tee, Harju-Leisu tee, Käina-Hüti tee, Kassari surnuaia tee, Esiküla-Kassari tee, Sakla-Loja-Vilivalla tee ja Moostre-Moka tee. Kokku tehti korda ligi 13 kilomeetrit kruusateid. Neljale neist ehitati peale ka kergkate. Katte sai Harju-Leisu tee 1,2 km lõik, Kassari surnuaia tee kogupikkusega 0,5 km, Esiküla-Kassari tee 0,8 km ulatuses ja Moostre-Moka tee 1,2 km külavaheline lõik.

Kergkatete ehitamise vajadus sõltub teatud näitajatest: kas liiklusintensiivsus on suur, kas tee ääres on majad ja külad, kas sealt käivad liinibussid ja seda mööda liiguvad turismimarsruudid. “Kahjuks meie väikesed teed neid parameetreid täis ei anna. Esimest korda tegime koostööd kohaliku omavalitsusega, st Käina vallaga. Meil ei olnud plaanis teha kruusatee remonti Kassari surnuaia teel. Koostöö võimaldas meil riigi maanteede rahadega korda teha tee aluse ja Käina vald oma vahenditega pani sinna kergkatte peale,” rääkis Vaidla.

Ka Esiküla-Kassari tee sai tolmuvaba katte koostöös vallaga. Riigimaanteedele mõeldud vahenditest tehti korda riigitee osa, valla vahenditest kohaliku tee osa, mis jääb muuseumi ette. “Kaudselt võttes tulevad need rahad kõik ühest allikast ning jaotatakse laiali. Kui vald leiab, et mingi tee tema territooriumil on vaja korda teha, siis ma arvan küll, et koostöö on igati positiivne lahendus,” ütles Hannes Vaidla.

Teed muudeti tolmuvabaks nii, et kõigepealt puistati kruusa peale kiht killustikku, siis peale bituumen, uuesti killustikku, taas bituumenikiht ja lõpuks veel üks killustikukiht. Kruusateedele Palade-Kõlunõmme, Sakla-Loja-Vilivalla ja Käina-Hüti tehti tavapärane remont. Nõmba- Silde teele, mida rahvas teab peamiselt Kapasto või Pihlaraba teena ja mis läheb läbi metsa turbaraba väravasse, veeti kruusa, nii et nüüd on talvel seal võimalik lund lükata. Põhjalikumat remonti esialgu ei tehtud, kuna esmajärjekorras tuleb tagada riigimaantee läbitavus.

Tolmuvabade teede remonti tehti kõige ulatuslikumalt Hiiumaa kõige suurema liiklusintensiivsusega Heltermaa-Kärdla-Luidja maanteel Vahtrepa teeristist kümmekond kilomeetrit Kärdla poole ning Jõeranna ja Paope vahelisel sirgel. Mõlemal teelõigul olid mustkattesse tekkinud sügavad pikiroopad. “Freesisime roobastest olemasoleva mustkatte üles, paigaldasime uuesti maha ja pindasime üle,” kirjeldas Vaidla.

Eriti tõsine oli tema sõnul olukord Jõeranna ja Paope vahelisel lõigul, kus roobaste tõttu on esinenud liiklusõnnetusi. Kokku tehti sel maanteel remonttöid 12 kilomeetril. Suuremõisa-Emmaste teel pinnati Valgu küla piirist Emmaste poole 2,6 km, Emmaste- Luidja teel 0,6 km lõik, Partsi karjääri tee kogupikkusega 1,36 km, Tempa-Suuresadama tee 0,2 km lõik ja Tammela-Hellamaa tee kaks lõiku kogupikkusega 0,6 km.

Viimased kaks teelõiku viivad Heltermaa-Kärdla- Luidja maanteelt Pühalepa vallamaja juurde. Tammela-Hellamaa teed pinnati nimetatud maanteest nii Hellamaa kui ka Kärdla-Käina maantee suunas. “Tempa-Suuresadama tee remont jäi meil suhteliselt lühikeseks. Järgmisel aastal seal tööd kindlasti jätkuvad. Tahame pinnata Partsi-Kuri ristini välja. Aga see on prognoos, kõik oleneb investeeringusummadest,” rääkis Vaidla.

Juba tehtud ja veel tegemata teeosa vahele jääb liiklusohtlik koht - vallamaja esine ristmik. Ainult pindamisega ei saanud parandada Vaemla- Kassari-Luguse tee olukorda, kuna teekate Esikülast Sääretirbi tee ristini oli kõvasti ära vajunud, deformeerunud ning igasuguseid võrkja pikipragusid täis. Seepärast freesiti seal teekate üles, parandati tee alust ja ehitati uus kergkate.

Lähiajal likvideeritakse kaks liiklusohtlikku kohta. Pühalepa vallamaja juures asuval ristmikul, kus liikluskorraldus oli senini lahendamata ja bussid seisid tee peal, on remont käimas. Järgmisel suvel saab tee uuesti katte alla. Teine koht on Käina koolimaja ees, kus tuleb teelt ära viia bussipeatus, lahendada autode parkimine, teha ülekäigurada, korrastada jalgtee, lisada tänavavalgustus jne. Töödega kavatsetakse alustada veel sel aastal ning lõpetada järgmise aasta sügiseks.

Käesoleva aasta novembrikuust läheb remonti ka Luguse sild, mis on üks kahest maakonna suuremast sillast. Suuremõisa silda remonditi mõned aastad tagasi. Luguse sild on juba aastaid remondiootel olnud. Nüüd võetakse ette sillatalade vahetus. Liiklejale tähendab see seda, et avatud on vaid üks sõidusuund. “Kui silla kandekonstruktsiooni avamisel selgub, et remont tuleb teha veel suuremal määral, ei ole välistatud, et tehakse ka ümbersõit, st ajutine ülepääs jõest,” rääkis Hannes Vaidla. Silda hakkab remontima AS Viskari ja tööd lõpetatakse 2007. a lõpuks.
 
  KADI LAID Hiiu Leht 17-11-2006  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 

 
 
 
  Otsing Saarlasest
Saada meile vihje sündivast uudisest:


Sinu e-post:

5+4= (summa sõnaga)

» Kahe päevaga saab kaitsesüsti veel 400 inimest
» Maakonnaliinide hankel pakkus Läti firma
» Wabriku müük pole õnnestunud
» 4,9 miljoni eurone riigimaanteede hooldushange hindamisel
» Ühistu pagarikoda püstitas kuklirekordi: 45 000 vastlakuklit
» Kanalisse kinni jäänud kaubalaev takistas liinilaevu
» Hiiu Kaluri traalpüük jätkub jääst hoolimata
» Tammla esitas valimisringkondade konkureeriva eelnõu
» Kultuuripärl 2020 – Kärdla kiriku renoveerija Enn Kunila
» Tšernobõli särki saab tellida veebruari lõpuni
» veel
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 1677 Veebimajutus: www.eq.ee