www.saarlane.ee/uudised/uudis.asp?newsid=26501&kat=5
Lendavad eestlased jõuavad Kärdlasse

Täna, 21. juulil peaks Kärdla lennuväljal maanduma kaheteistkümnest lennundushuvilisest ja kolmest eralennukist koosnev ekipaaž. Tuuriga Euroopa kohal tähistasid nad 75 aasta möödumist esimesest ja seni viimasest eesti erapilootide tiirust Euroopa taevas.

Reis, mille toimumist lennuretkega Euroopa taevas tähistatakse, algas 23. septembril 1931. aastal Saksamaalt Stuttgardi lähedalt Böblingenist ja lõppes 6. oktoobril Viljandis. Heinz-Oswald-Paul-Heinrich Ungern-Sternbergi poolt Saksamaal ostetud Klemm 25bVIII tüüpi sportlennuk läbis kapten Evald Döringi juhtimisel 48 lennutunniga 5900 kilomeetrit.

Kaksteist lennundushuvilist startisid kolme eralennukiga 16. juuli Tartust. Edasi lennati Krakowisse Poolas, edasi Horvaatiasse, Austriasse ja Tšehhi kaudu Saksamaale Berliini ning pärast peatusi Bornholmi ja Gotlandi saarel lõpetatakse ringreis täna Hiiumaal. Kokku 4000 kilomeetri läbimiseks arvati kuluvat 20 lennutundi.

Reisi planeerides loodeti sisse põigata ka Veneetsiasse Itaalias, kuid selgus, et seal maandumiseks planeeritud lennuväli võtab vastu vaid Schengeni riikidest tulevaid lennukeid.

„Hommik on varajane, kuid seitse lendavat eestlast lähevad täna LAEVAGA Veneetsiasse. Jaa ma tean, endal ka häbi, aga Lido saare väike lennuväli võtab ainult Schengeni riigist tulevaid lennukeid ja meie variandid Sloveenia v6i Horvaatia ei sobi kumbki. Marco Polo lennuväli on liiga suur ja kallis. - - - Kohe lähme laeva peale ja 2,5 tunni pärast oleme Veneetsias. Pulas plaanime olla veel 2 ööd. Homme on rolleri rendi plaan ja vaatame vähe laiemalt ringi ja eks näis, mis ülehomme saab.
Üldiselt on vist teisipäev aga see meid vähe huvitab... Hahaaahhaaa!“ selgitab Parasiil lendavate eestlaste blogis aadressil http://lendavadeestlased.blogspot.com/

Tuuri peakorraldaja on Copterline Estonia ja Eesti Esimese Aeronautikaklubi juht ning lennuõpetaja Johan Pender.

Euroopa taevas matkasid kolm väikest USAs valmistatud lennukit: seitsmekohaline Aero Commander 500 (valmistatud 1959), viiekohalised Piper Arrow (1972) ja Cessna 172 (1973).

HARDA ROOSNA Hiiu Leht 21-07-2006