![]() |
Viinajoomise eest tükike Saaremaad |
Saarlased on pahased reklaami peale, mis lubab viinajoojatele saarel maatükki. Saaremaa viina joojate vahel loosib marketingifirma Altia Eesti AS suve lõpus välja maatüki Saaremaal Pihtla vallas. Saarlastele see ei meeldi. Eriti kuri vastane on riigikogu liige Mark Soosaar, kes kavatses kirjutada ka avaliku kirja Saare maavanemale ja keskkonnaministrile. “See on kõlvatu reklaam. Kõlvatus seisneb selles, et see kutsub inimesi üles tarvitama progresseeruvas koguses alkoholi,” ütles Soosaar. “Üks asi on öelda, et proovige seda napsu, see rikastab teie peolauda või midagi sellist. Teine asi on öelda, et jooge iga nädal pool liitrit viina, siis saate telgi ja lõpuks tüki maad Saaremaal,” väljendas mees pahameelt. “Ma ei usu, et need 40 000 saarlast, kes Saaremaal elavad, oleksid huvitatud sellest, et nende kodusaart hakatakse niimoodi tükkhaaval maha parseldama,” lisas Soosaar. Pihtla vallavolikogu esimees Tõnu Post oli oma valla maatükki peaauhinnaks pakkuva tarbijamänguga küll kursis, kuid leidis, et on igaühe enda asi, kuidas ta oma maatüki ära kingib või maha müüb. Alkoholireklaami vastu on aga temagi. “Arvan, et kohalik elanikkond ei ole nii otseselt sellest mängust teadlik, aga igasugune reklaam, mis puudutab alkoholi ja selliseid võidumänge, jätab igal juhul negatiivse mulje,” lausus Post. Seadus tuleb üle vaadata Saare maavanema kohusetäitja Hans Teiv polnud kampaaniast varem kuulnud ja kommenteeris seda napisõnaliselt, aga konkreetselt: “Ma arvan, et Saaremaad aitavad reklaamida tuulikud, kadakad ja karjamaad, mitte alkohol. Selle alkoholiteema peale olen täitsa pahur. Olen Soosaarega päri ja igati alkoholireklaami vastu.” Soosaar tõi lihtsa põhjenduse selle kohta, mis saarlasi pahandab: “Ei usu, et nad tahavad, et neile tuleksid selliseid naabrid, kes on maatüki saanud viinajoomisega. Ma ei kujuta ette, et Manija saarel tuleb mu naabriks inimene, kes on saanud maa viinajoomise läbi. Ei kujuta ka ette, et seda tehakse Pärnu linnas. Või Kihnu Mark ja maatükk Kihnu saarel? See on kõlvatu suhtumine inimeste tervisesse ja Eesti loodusesse. Maavanem ega keskkonnaminister ei tohiks selliseid kampaaniaid lubada,” oli Soosaar konkreetne. Parlamendiliige nentis, et seadusega on sellele reklaamile raske kallale minna, kuid sügisel, kui riigikogu taas kokku tuleb, peab reklaamiseaduse üle vaatama ja konkreetsemaks tegema. Tarbijakaitseamet eile tarbijamängu kommenteerida ei jõudnud. |
Mari Sarv Eesti Päevaleht 07-07-2005 |