www.saarlane.ee/uudised/uudis.asp?newsid=10639&kat=1
Lendama õppivad saarlased hoiavad end varju

Saaremaa esimestel erapiloodikursustel õpivad lendamist anonüümseks jääda soovinud kohalikud ettevõtjad, kes koolituse eest on valmis maksma üle saja tuhande krooni.

Eralenduri koolitust läbiviiva AS Pakker Avio lennutegevuse juhataja Rein Porro sõnul osaleb Kuressaare koolitsel hetkel kolm kohalikku ärimeest.

“Alguses oli registreerijaid viis, kuid kaks ei saanud tundides käima hakata, sest neil on liiga kiire,” rääkis Porro. Ta lisas, et kolmest koolitusel osalejatest oli nõus oma nime avaldama vaid Allan Lipu, kes on ka Kuressaare koolituse idee autor.

Incap Electronics Kuressaare tehase juhataja Allan Lipu ütles, et kursuste algatus tuli tõesti tema poolt. “Kuna Tallinnas toimuvad kursused on saarlase jaoks natuke liiga kaugel ning kui seal käia, siis läheb pisut kalliks ja võtab pisut palju aega,” rääkis Lipu. Siin toimuvate kursuste tingimuseks oli minimaalselt kolme huvilise olemasolu.

Lõbulennud pole eesmärk

Lapsest saati lendamise vastu huvi tundev Lipu ei osanud veel öelda, mida ta pärast kursusi täpselt tegema hakkab. “Ainult lõbu pärast lendamine ei ole lõplik eesmärk, vaid tahaks praktilist rakendust kunagi leida, mis tähendaks soovitud ajal punktist a punkti b kulgemist optimaalse kiirusega,” rääkis Lipu.

Oma lennuki ostmisest on tema sõnul veel vara rääkida. “Ei tahaks välistada, aga kuna me oleme alles päris selle koolituse alguses, siis ei hakka mingeid kindlaid plaane maha panema.”

Kuressaare Lennujaama direktor Mati Tang ütles, et Saaremaal ühtegi eralennukit ei ole, kuid on Saare lennuklubi purilennuk. “Suvel maandub lennuväljal keskeltläbi mitu eralennukit päevas, kuid samas on ka selliseid päevi, kus mitte ühtegi ei maandu,” sõnas Tang.

Tema sõnul käib lennuki pidamisega kaasas mitmeid kulutusi. “Lennuki pidamine on kallis, hooldusi tuleb teha kindlate lennutundide järel ja neid võivad teha inimesed, kellel on selleks õigus, maandumistasu sõltub väga mitmest komponendist, lisaks on navigatsioonitasu ning on olemas ka reisijatasu.”

Lennuk mitme peale

Tulevane eralendur Allan Lipu näeb võimalusena hankida lennuk mitme peale. “Kindlasti on lennuki pidamine autoga võrreldes kallis, võimalik on lennukit kasvõi mingisuguse seltskonnaga ülal pidada.” Lipu lisas, et kursustel käijatega on mõeldud erinevaid variante, mida pärast peale hakata.

“Esialgu tuleb arvestada sellega, et see on harrastusele kulutatud raha. Lennuhuvilistel on see huvi tavaliselt olnud lapsest saati ning see on lõpuks selle unistuse realiseerimine,” rääkis Lipu, kes näeb tulevikus Saaremaal siiski ka turgu lennukite charter-teenusele.

Rein Porro sõnul maksab kasutatud Cessna, millega õppelende tehakse, heal juhul 350 000 krooni. “Hästi normaalse ja korraliku lennuki saab viiesaja tuhandega kätte, kuid uus maksab kaks ja pool miljonit,” rääkis Porro.

Kuressaares on varem koolitatud purilendureid, kuid eralendureid mitte. Pakker Avio koolitus maksab 116 250 krooni.

Sergo Selder Meie Maa 24-08-2002