|
|
|
|
prindi | saada
sõbrale |
kommentaarid e-postile | |
|
|
“Jalgelise” tegevuse toetuseks
|
|
|
|
Hiiumaa Killukese viimane reis Austriasse vajab heade inimeste rahalist toetust. Tantsijad rahvatantsurühmast Killuke, mis tegutsenud aastast 1993, on jõudnud punkti, kus elu viib noored saarelt mandrile õppima ja töötama.
Septembri alguses lähevad tantsijad Salzburgi liidumaa “Werfenwenger Weis-der Alpeni” nimelisele festivalile, et koos veel viimast korda reisida, areneda ja tantsida.
Öeldakse, et käeline tegevus arendab inimest kõige enam. Selletarvis antakse lastele koolis käsitöö ja tööõpetuse tunde, mõlemas sõnas on muideks sees mõiste “töö”. Õppekavas on ette nähtud ka kehalise kasvatuse ning kunstitunnid. Nendes õpetatakse siis jalgelisi ja silmalisi tegevusi.
Koolis me peame käima, see on õpilaste töö, kuid huvialaringides me võime käia. Olen seda meelt, et kõik kolm: käeline, silmaline ja jalgeline tegevus arendavad positiivselt just huvialaringides, sest arengu ja inimese vahelt kaob siis ära sõna “töö”, mis asendub vaba tahte ja mängulisusega.
Järgmiseks küsin, et mis on meie maise elu pealisülesanne? Pealisülesanne peaks olema see, mis kannab endas kõrgeid ideaale, kuid milleni jõudmine nõuab niisamuti nagu raskete ning ka väikeste ja igapäevaste ülesannetegi puhul, elu täie tõsidusega võtmist.
Mina arvan, et üks pealisülesannetest on areng. Pürgimine vaimse hüvelisuse ning mõistmiseni.
Milline on parim viis selle pealisülesande täitumiseni sammuda? Pakun välja, et üks variant oleks niisiis vabal tahtel põhinev jalgeline tegevus ehk tantsimine. Mille juurde kuuluks selle jalgelise tegevusega esinemine võõrastes maades, suhtlemine võõras keeles, enese proovilepanek ning meeskonnatöö.
Aga, kes on öelnud, et toda arengut ei võiks kõrvalt tsipake toetada ja aidata? Sestap, hääd inimesed, Helgi Taelma konto 1100054243 Hansapangas ja selgitus Killuke. Ikka selleks, et meie Killuke saaks minna oma praeguse eluetapi viimasele tantsureisile.
|
|
|
 |
|
|
KRISTEL ALGVERE Hiiu Leht 24-08-2007 |
|
|
|
Jaga | |
 | | |
|
|
|
|
|
|
|
|