Pühapäev, 27. november Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli

| prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |
  Näe! President!
  Eile algas president Toomas Hendrik Ilvese visiit Saaremaale. Meie Maa käis presidenti tervitamas Triigi sadamas ning ka juba poolenisti istutatud puu istutamistseremooniat jälgimas.

Triigis vähe inimesi

Suurepärasest ilmast hoolimata tuli Triigi sadamasse presidendi saabumist vaatama suhteliselt vähe inimesi. Kail võis näha umbes 30 inimest, kellest mõned vanadaamid on sadamas tervitanud kõiki Eesti presidente. „Kui omal ajal president Lennart Meri sõitis, oli ikka rohkem tervitajaid,“ rääkis üks prouadest.

„Ilmselt on saarlane selline inimene, et ootab rohkem oma kodus, et talle külaline tuleks,“ kommenteeris tühjavõitu sadamakaid maavanem Toomas Kasemaa. Küsisime maavanemalt ka seda, miks saarlased presidendile suitsukala pakuvad. „Eks me jääme ikka oma liistude juurde, ei hakka ju Saaremaal Mulgi putru pakkuma,“ muigas Kasemaa.

President tuli tervitajate suureks üllatuseks praamilt maha jalgsi. See jättis uudistajatele parajalt aega pilte teha ning riigi tähtsaimale mehele ka käsi pihku pista. Tervitama tulnud Ülle koos pisipoja Timmiga Ilvese kätt suruda ei lootnud, kuid emme-poja rõõmuks kätlesid nemadki.

Ilvese saabumist olid jälgimas ka praamisabas ootavad hollandlased Frank Alberts ja Giereke Arnolli, kes ütlesid, et ootamatu sündmus on kindlasti nende reisi üks meeldejäävamaid hetki. „Niivõrd pisikeses kohas nagu Triigi praamisadamas kohata riigi presidenti, on suur ja õnnelik juhus,“ rõõmustas Alberts.

President praami peal

Meie Maa küsis laevasõidu kohta ka Kõrgelaiu kaptenilt Peeter Murikult, kes on kõiki kolme riigipead sõidutanud. „Lennu Taadu küsimustel polnud ei otsa ega äärt, tema lasi siin laeval ringi nagu jänes, uuris kaarti ja muudkui küsis. Arnold Rüütel oli kõige vaiksem president. Ilves oli väga-väga viisakas.“ Millal presidendipaar praamiga Saaremaale sõidab, kaptenile enne kolmapäeva ei räägitud. „Paar nädalat tagasi käis üks turvamees, kes laeva üle vaatas, rohkem meile presidendi tulekust ei räägitud. Me lugesime internetist, et ta sõidab Hiiumaalt Saaremaale. Mõtlesime, et kui ta oma autodega tuleb, siis peab ta ju meie praamiga tulema. Muidugi, eile läks kammaijaa lahti, siis hakati meilima, broneeriti kuus autot ja kuusteist inimest. Nad tulid üsna täpselt, ainult viis minutit jäid hiljaks. President oli väga viisakas, ent natuke väsinud olemisega,” jutustas kapten. “Küllap hiidlased ta ära väsitasid,“ naljatas laevakapten. „Eks ta natuke ehmatas ka pikkadest kitsastest koridoridest ja torudest, mis laevas näha on. Evelin Ilves käis ka kaptenisillal.”

Eelmisel aastal 48 istutatud puud

Kuressaare lossiparki oli võrreldes praamisadamaga kõvasti rahvast tulnud. Riigipea saabus, abikaasa Evelin ja tütar Kadri Keiu käevangus, jällegi jalgsi, mööda lossiparki jalutades. Kahe ja poole meetrine tamm, mis presidendipaarile mulda panna mõeldud, oli juba poolenisti istutatud, jäi vaid labidaga mulda peale visata. Linnaaednik Kaljo Ellik oli nimelt mures, kas president ikka jaksab nii suurt puud ise mulda panna. „Eelmisel aastal istutasime 48 puud,” ei pidanud presidendiproua puuistutamist kurnavaks. „Seda tööd ma juba oskan,“ nentis ka president.

Eile õhtul külastas riigipea veel ettevõtteid GoodKaarma, Baltic Workboats AS ning Koguva küla Muhu saarel. Millest Koguvas räägiti, sellest saab lugeda juba laupäeval.

Heidi Hanso Meie Maa 10-08-2007

Jaga | FacebookTwitter  |

Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post

Otsing Saarlasest

<< Aug 2007 >>
ETKNRLP

Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?
  Jah.

Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Asta, Astra, Astrid
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 3103 Veebimajutus: www.eq.ee