|
|
|
|
prindi | saada
sõbrale |
kommentaarid e-postile | |
|
|
Kuressaare-Stockholmi lennuk maandus streikiva esitelikuga
|
|
|
|
Üleeile õhtul Kuressaarest Stockholmi teel olnud reisilennuki esitelik ei avanenud Rootsis Arlanda lennujaamas maandumist alustades tavapäraselt, mistõttu meeskond oli sunnitud lennuki ohutuks maale toimetamiseks tagavarasüsteemi abi kasutama.
Rootsi lennufirma Skyways tehniliste süsteemide juht Lars-Ake Bertilsson rääkis Meie Maale, et firma reisilennukil Fokker 50 ei avanenud maandumist alustades esitelik ja seepärast võttis meeskond probleemi lahendamiseks kasutusele tagavarasüsteemi, mis aitas teliku esmastele tõrgetele vaatamata korralikult avada.
Abi vaja ei läinud
Turvalisuse tagamiseks oli lennukil maandumise ajal vastas ka Arlanda lennuvälja päästeteenistus, kuid päästetöötajate abi ei läinud vaja, sest lennuk maandus varusüsteemi abil tõrgeteta. Pardal olnud 29 reisija elu ei olnud ohus ja keegi kannatada ei saanud, lisas ta.
Kuressaare lennujaama juhataja Mati Tang rääkis, et Kuressaare lennujaamast lahkudes oli lennuk täiesti korras olnud ja midagi kahtlast tehnikud ega lendurid tähele ei pannud.
Telikuprobleem on tõsine
“Lennuk tõmbas siin telikud sisse ja kõik oli korras, kuid eks õhus võib ka hädasid ette tulla,” lausus Tang.
“Telikuprobleemid on alati tõsised,” ütles lennuõnnetuste uurija Tõnu Ader. Kui esitelik ei oleks tagavarasüsteemi abil avanenud, oleks võinud lennuk Aderi sõnul maanduda ka kahele põhitelikule ja hiljem nina maha lasta, kuid selline maandumine oleks lennukit päris palju lõhkunud.
Teine lahendus oleks olnud mõlemad põhitelikud sisse lasta ja maanduda pehmel pinnasel kõhu peale, selgitas Ader.
Kuid mõlemad variandid on riskantsed ja vahukustutitega tuletõrjujad peavad valmis olema kiiresti reageerima, nentis lennuõnnetuste uurija.
Harvad juhused
Sarnaseid juhtumeid, kus telik ei avane normaalselt, tuleb Aderi sõnul üsna harva ette. Eestis on näiteks viimase kümne aasta jooksul vaid kahel korral telikutega probleeme olnud. “Kuid tehnika on tehnika ja ikka võib juhtuda,” lisas Ader.
Tagavarasüsteemi abil ohutult maandunud reisilennuk viidi kohe pärast maandumist rajalt ära hooldusesse ja eile õhtuks oli lennuk firma tehnikaspetsialisti Bertilssoni sõnul juba korda tehtud.
“Mingeid muudatusi vahejuhtumi tõttu Kuressaare-Stockholmi lennugraafikus ei tehta ja ükski reis ära ei jää,” sõnas Bertilsson.
|
|
|
 |
|
|
Kristiina Kruuse Meie Maa 10-07-2007 |
|
|
|
Jaga | |
 | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Lydia, Liidia, Liidi, Lii, Ly | | |
|