Esmaspäev, 23. mai Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Kuressaare-Stockholmi lennuk maandus streikiva esitelikuga  
  Üleeile õhtul Kuressaarest Stockholmi teel olnud reisilennuki esitelik ei avanenud Rootsis Arlanda lennujaamas maandumist alustades tavapäraselt, mistõttu meeskond oli sunnitud lennuki ohutuks maale toimetamiseks tagavarasüsteemi abi kasutama.

Rootsi lennufirma Skyways tehniliste süsteemide juht Lars-Ake Bertilsson rääkis Meie Maale, et firma reisilennukil Fokker 50 ei avanenud maandumist alustades esitelik ja seepärast võttis meeskond probleemi lahendamiseks kasutusele tagavarasüsteemi, mis aitas teliku esmastele tõrgetele vaatamata korralikult avada.

Abi vaja ei läinud

Turvalisuse tagamiseks oli lennukil maandumise ajal vastas ka Arlanda lennuvälja päästeteenistus, kuid päästetöötajate abi ei läinud vaja, sest lennuk maandus varusüsteemi abil tõrgeteta. Pardal olnud 29 reisija elu ei olnud ohus ja keegi kannatada ei saanud, lisas ta.

Kuressaare lennujaama juhataja Mati Tang rääkis, et Kuressaare lennujaamast lahkudes oli lennuk täiesti korras olnud ja midagi kahtlast tehnikud ega lendurid tähele ei pannud.

Telikuprobleem on tõsine

“Lennuk tõmbas siin telikud sisse ja kõik oli korras, kuid eks õhus võib ka hädasid ette tulla,” lausus Tang.

“Telikuprobleemid on alati tõsised,” ütles lennuõnnetuste uurija Tõnu Ader. Kui esitelik ei oleks tagavarasüsteemi abil avanenud, oleks võinud lennuk Aderi sõnul maanduda ka kahele põhitelikule ja hiljem nina maha lasta, kuid selline maandumine oleks lennukit päris palju lõhkunud.

Teine lahendus oleks olnud mõlemad põhitelikud sisse lasta ja maanduda pehmel pinnasel kõhu peale, selgitas Ader.

Kuid mõlemad variandid on riskantsed ja vahukustutitega tuletõrjujad peavad valmis olema kiiresti reageerima, nentis lennuõnnetuste uurija.

Harvad juhused

Sarnaseid juhtumeid, kus telik ei avane normaalselt, tuleb Aderi sõnul üsna harva ette. Eestis on näiteks viimase kümne aasta jooksul vaid kahel korral telikutega probleeme olnud. “Kuid tehnika on tehnika ja ikka võib juhtuda,” lisas Ader.

Tagavarasüsteemi abil ohutult maandunud reisilennuk viidi kohe pärast maandumist rajalt ära hooldusesse ja eile õhtuks oli lennuk firma tehnikaspetsialisti Bertilssoni sõnul juba korda tehtud.

“Mingeid muudatusi vahejuhtumi tõttu Kuressaare-Stockholmi lennugraafikus ei tehta ja ükski reis ära ei jää,” sõnas Bertilsson.
 
  Kristiina Kruuse Meie Maa 10-07-2007  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Juul 2007 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Päevapakkumised
Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Lydia, Liidia, Liidi, Lii, Ly 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 1800 Veebimajutus: www.eq.ee