|
|
|
|
prindi | saada
sõbrale |
kommentaarid e-postile | |
|
|
Uus määrus kergitab veokite üleveohindu
|
|
|
|
|
|
|
 |
1. augustist tõusevad üleveohinnad ka Hiiumaal registreeritud veokitele. Foto: Hannes Sarv |
 |
Juba eelmise nädala esmaspäeval majandus- ja kommunikatsiooniministri allkirja saanud määrus kergitab alates 1. augustist pühapäeviti Heltermaa-Rohuküla liinil kaubaautode üleveohinna vähemalt kahekordseks.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi ja ministeeriumi kantsleri Marika Priske poolt allkirjastatud määrus avaldatakse Riigi Teatajas veel arvatavasti sel nädalal. Selle järgi hakkab alates 1. augustist hinnakoefitsient 3,0 kehtima reedeti kella 13 kuni 22.15 suunaga mandrilt Saaremaale ja samuti pühapäeviti suunaga saartelt mandrile. Seega puudutab Hiiumaad otseselt pühapäevane liiklus, kui hinnakordaja 3,0 rakendatakse ka Hiiumaal registreeritud sooduskaarti omavatele veokitele, mis soovivad praamile minna Heltermaalt.
“Muudatuse põhjenduseks oli asjaolu, et just reedeti suunal mandrilt saartele ja pühapäeviti suunal saartelt mandrile valmistavad järjekorrad kõigile sõitjatele enim peavalu. Eesmärk on suunata veokid vähem koormatud reisidele,” teatas Mõistlik eile.
Ta lisas, et samadel päevadel on võimalik sõita ka ilma kõrgema koefitsiendita, kui teha reisid ära enne kella 13 või viimaste reisidega pärast kella 22.15. Algselt kavandati Hiiumaa ja mandri vahelisele parvlaevaliiklusele kõrgemat hinnakordajat ka reedel Rohuküla-Heltermaa suunal, kuid Mõistliku sõnul arvestati Hiiu maavalitsuse ja ettevõtjate soovidega.
“Saime signaali, et nende meelest on Hiiumaal mõneti Saaremaast erinev olukord,” ütles Mõistlik.
Maavanem üllatunud
Hiiu maavanem Hannes Maasel rääkis eile ministeeriumiga peetud konsultatsioonidest, öeldes, et peetud on mitu nõupidamist. “Aga seni pole me seda määrust veel näinud,” lisas ta eile. Tema sõnul on antud küsimuses räägitud majandusministeeriumi kantsleri Marika Priskega, kuid eelmisel nädalal meediakanalites avaldatud informatsioon tuli neile üllatusena.
“Praegune olukord on meile arusaamatu, sest meile määruse peatsest allkirjastamisest muljet küll ei jäetud,” ütles Maasel.
Reformierakonda kuuluv hiidlasest riigikogu liige Ene Kaups sõnas, et tema teada mingil määral Hiiumaa ettevõtetega siiski arvestati.
“Meie soov oli, et selline muudatus Rohuküla-Heltermaa liinil kehtima ei hakkaks. Samas mahus, nagu Saaremaa ja mandri vahel seda ei rakendatudki ja seega mingi edasiminek algvariandiga võrreldes toimus,” sõnas Kaups, pidades lahendust siiski regionaalses aspektis ebaõiglaseks.
Muudatus koormust ei vähenda
Peamiselt elektroonikaseadmete koostamise ja plasttoodete valmistamisega tegeleva AS-i M ja P Nurst juhataja Agur Nursi hinnangul taoline muudatus koormust pühapäeviti ei vähenda. Nende ettevõte veab oma kaupa näiteks nii Soome kui Lätti, kuhu autod peavad jõudma esmaspäeva hommikuks, st tööpäeva alguseks.
“Teoreetiliselt saab väita, et on võimalik oma vedude ajad ümber korraldada, aga praktikas on asjad pisut teisiti, sest auto, mis jõuab laupäeval Hiiumaale, peab vahepeal 24 tundi seisma ja järgmiseks lõunaks praamile jõudmine on raskendatud,” ütles ta, viidates töö- ja puhkeaja seadusele.
Sama probleemi ees seisavad transpordiettevõtted.
Rahvusvaheliste vedudega tegelev ettevõte OÜ Fonax AA juhataja Aare Lukk ei näe võimalust, et neil nüüd pühapäeviti sõitmata jääks, sest kaup on vaja ikka kohale toimetada. “Sellised muudatused pärsivad kindlasti Hiiumaa ettevõtlust,” kommenteeris ta.
OÜ Hiiu Autotrans tegevjuht Anu Pielbergi sõnul lähevad nende autod pühapäeviti mandrile näiteks piima järele. “Kuna teenuse hind tõuseb, siis selle tasub teenuse tellija ja esmatarbekaupade puhul maksab selle kinni tarbija,” ütles Pielberg. Samuti transpordib nende firma OÜ Dagöplasti valmistoodangut, mis peab jõudma pühapäeva õhtusele Rootsi laevale.
|
|
|
 |
|
|
HANNES SARV Hiiu Leht 03-07-2007 |
|
|
|
Jaga | |
 | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Konstantin, Kostel, Tiino, Kindel | | |
|