|
|
|
|
prindi | saada
sõbrale |
kommentaarid e-postile | |
|
|
Siseministeerium manitseb kiiruse piiramisel
|
|
|
|
Siseministeerium saatis kohalikele omavalitsustele kirja, milles palub üle vaadata liiklusmärkide, eriti märgi “suurim kiirus 30 km/h” kasutamine Eesti teedel, lähtuvalt tegelikust ohust selle mõjupiirkonnas.
Saaremaal on terve valla piires kehtestanud piirkiiruse 50 km/h Torgu vallavalitsus. Lähtuvalt munitsipaalteede seisukorrast ning liikluskoormuse suurenemisest suvel on see suurim lubatud kiirus Torgu valla teedel 15. juunist 31. augustini.
Vallavalitsus lähtus piirkiiruse kehtestamisel murelikest kodanikest, keda häirivad valla kitsastel ja tolmustel teedel kihutajad.
“Kuna valla teed on kitsad, kurvilised ja kohati väga auklikud, tekitab see liiklusohtlikke olukordi. Samuti keerutab kiire sõit üles tolmu, mis levib teeäärsetesse õuedesse. Suveperioodil on liiklus valla teedel ka tihedam. Vallaelanikelt on tulnud ettepanek piirata kiirust koguni 30 km/h, kuid see on natuke liiga äärmuslik,” märkis vallavanem Laine Pärn.
Siseministeeriumi sisejulgeoleku asekantsler Marek Helm ütles Meie Maale, et siseministeeriumi kohalikud omavalitsused peaksid kiirusepiirangute otstarbekuse läbi arutama politseiga. “Oluline on, et liigne kiirusepiirangute kehtestamine ei devalveeriks märgi tähendust seal, kus on reaalne oht,” lausus Helm. “Meie algatuse eesmärk on, et teedele paigaldatud liiklusmärgid lähtuksid reaalsest ohust.”
Eile omavalitsustele saadetud kirjas märkis siseminister Jüri Pihl, et siseministeerium analüüsis kiirusepiirangu märkide kasutamist siseturvalisuse arengukava 2009–2013 loomise protsessis. “Koos töögrupis osalenud spetsialistidega jõudsime seisukohale, et praktikas leidub liiga palju juhtumeid, kus sõidukiirusele kehtestatud piirang ei vasta tegelikule vajadusele,“ märkis Pihl.
Siseministeerium teeb kohalikele omavalitsustele ettepaneku kaaluda võimalust suurima sõidukiiruse piiramiseks 30 km/h ainult lähtuvalt vahetust ohust (vahetu oht isikute elule, tervisele või varale) ning selle puudumisel, arvestades teeolusid ja muid vajalikke tingimusi, rakendada soovitusliku kiiruse liiklusmärki.
Siseministeerium toob kirjas välja, et lubatud suurima ja sobiva kiiruse märgi rakendamise otsustamisel tuleb senisest enam lähtuda faktilistest asjaoludest ja tegelikust ohuastmest. Kindlasti on suurima lubatud kiiruse piiramine vajalik vahetu ohu korral, näiteks lasteasutuste läheduses või teetööde tegemise ajal, et tagada laste või teetööliste ohutus antud piirkonnas.
|
|
|
 |
|
|
Andres Sepp Meie Maa 27-06-2007 |
|
|
|
Jaga | |
 | | |
|
|
|
|
|
|
|
|