Kolmapäev, 8. veebruar Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Saarlased aitavad Soomes Eesti võimsaimat laeva ehitada  
 
   
Juba tuleval nädalal siirdub Star merekatsetustele. Foto: erakogu
Saarlased löövad kaasa märtsi lõpus Soomes valmiva kiire parvlaeva Star ehitamisel. Aprilli alguses ASi Tallink Grupi laevana Tallinna ja Helsingi vahet seilama hakkav Star on võimsaim laev, mis kunagi Eesti lipu all merd sõitnud.

Helsingis Aker Yards'i laevaehitustehases mullu jaanuaris ehitama hakatud ning peatselt valmiva 186 meetri pikkuse Stari mootorite võimsus on 48 000 kw.

AS Tallink Grupi kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul lööb saarlasi Stari ehitamisel kaasa päris palju. Tallinki Stari ehitusprojekti juhib Ellar Kõuts Vättalt Kailuka külast, kes oli ka Eesti uhkeimaks laevaks nimetatud Galaxy projektijuht.

Saarlased teevad järelevalvet

Ellar Kõutsi enda sõnul kuuluvad “tähtsamate persoonide”, ehituse omanikupoolsete järelevalvajate hulka veel vanemmehaanik Avo Aavik Pihtlast; I mehaanik Ivo Andreas Kuressaarest; laeva külmutus-, ventilatsiooni- ja teiste süsteemide mehaanik, kuressaarlane Maido Jüristo; laeva intendant ehk reisijateteenistuse ülem Valmar Aavik Orissaarest.

“Saarlaste osakaal on Stari juures tõesti väga suur,” ütles Kõuts. “Meeskonna hulka hakkab kuulma teisigi saarlasi. Ka ehitajate seas on tuttavaid nägusid, Kuressaare poisse,” rääkis ta, lisades, et laeval hakkab tööle kaks meeskonda, kusjuures ka teise vahetuse esimene mehaanik on saarlane Jaanus Rohulaid.

Varem töötas Kõuts Tallinkis superintendandina – mehaanik-juhendajana – ning praegu tegutseb Tallinki esindajana Soomes uute laevade ehitusprojektide juhina.

Kuidas teised saarlased tema meeskonda sattusid? “Mina olen neid valinud,” lausus Kõuts. “Ja juba enne saadab firma oma inimesed ehitusjärelevalvet tegema, pärast aga jäävad nad laeva peale tööle.”

Kõuts on kodusaare meeste tööga rahul. “Seepärast olen neid püüdnud nii palju kutsuda, kui vähegi võimalik,” tähendas ta. “Sellised spetsialistid nagu Maido Jüristo, käivad läbi mitme projekti minuga koos.”

Üle mere kahe tunniga

Star hakkab pakkuma Tallinna Helsingi liinil uut, nn shuttle-tüüpi teenust. “See kujutab endast sümbioosi kiirlaeva ja kruiisilaeva teenustest,” rääkis Lääne. Tema sõnul on tegemist väga kiire laevaga, mis läbib marsruudi orienteeruvalt kahe tunniga. “Samas on laev väga suur ja selle pardal on väga palju meelelahutus- ja söögikohti – restorane, baare, showbaare, laste mängutuba.”

Ellar Kõutsi sõnul on Stari puhul rõhku pandud just toitlustuskohtadele. “Kui laevas on 1900 reisijakohta, siis söögikohtades on istumiskohti 2300, et inimesed saaksid valida, kus istuda ja olla ning millega tegeleda. Laevas on 131 reisijatele mõeldud kajutit.

Star hakkab Helsingi-Tallinn liinil sõitma 5. aprillist.
 
  Monika Puutsa Meie Maa 10-03-2007  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Märts 2007 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Päevapakkumised
Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Taalo, Tali, Talis, Talvo 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 3200 Veebimajutus: www.eq.ee