|
|
|
|
prindi | saada
sõbrale |
kommentaarid e-postile | |
|
|
Ruhnu saarele hakkab lendama saksa firma
(3)
|
|
|
|
Riigihankekonkursi Pärnu–Ruhnu–Kuressaare lennuliini teenindamiseks võitis Saksa firma Luftverkehr Friesland Brunzema und Partner KG.
Saare maavalitsus sõlmib uue operaatoriga avaliku teenindamise lepingu nelja-aastaseks perioodiks, 15. novembrist 2006 – 31. oktoobrini 2010. Riik toetab liini aastas 3,1–3,5 miljoni krooniga.
Lennuk asub Pärnus
Reisid kaheksa reisijakohaga lennukiga Britten-Norman hakkavad toimuma 7–9 kuul aastas, täpne periood lepitakse kokku lepingu sõlmimisel, teatas Saare maavalitsuse majandusosakonna juhataja kt Marek Raud.
Nimetatud aja jooksul peab vedaja tegema nädalas vähemalt kaks reisi marsruudil Pärnu–Ruhnu–Kuressaare–Ruhnu–Pärnu ja kolm reisi marsruudil Pärnu–Ruhnu–Pärnu.
Lennuk hakkab baseeruma Pärnus, kus seda on võimalik talvel garaa˛is hoida. Ilma reisijateta suudab õhusõiduk peale võtta umbes 800 kg kaupa. Marek Raud ütles, et esialgu hakkavad Ruhnu lennukit juhtima sakslased, aga vastavalt tingimustele peab pakkuja tagama liinil eestikeelse teeninduse. Hiljem on pakkujal kavas lennuk mehitada eestlastega.
Liinile tegi pakkumise kolm firmat. Lisaks Saksa ettevõttele veel AS Pakker Avio ja AS Avies.
Kuni 15. novembrini saab Ruhnu saarega ühendust pidada piirivalve laeva või piirivalve lennusalga helikopteri abil.
Oktoobri lõpuni Ruhnuga ühendust pidanud reisi-kaubalaevale Aegna on talvise navigatsiooni limiidiks määratud viiemeremiiline eraldumine kaldast.
Sellise ulatuse määrab ära klassifikatsiooniühingu Det Norske Veritas (DNV) väljastatud klassitunnistus, märkis Marek Raud Meie Maale.
DNV on määranud navigatsioonilimiidi vastavalt rahvusvahelise laadungimärgi konventsioonile (Load Line 1966), mille järgi kehtib suvine limiit 1. aprillist kuni 31. oktoobrini ja talvine 1. novembrist 31. märtsini.
Alumiiniumlaev
Laevakompanii ja maavalitsus saatsid küll Veeteede ametile kirja, milles palusid Aegna sõidurajooni laiendada, kuid amet ei andnud selleks luba.
VTA esindaja Malle Lõhmus põhjendas Meie Maale, et Aegna talvist navigatsioonilimiiti ei olnud võimalik laiendada, kuna laev on alumiiniumkerega – talvised ilmastikuolud on ettearvamatud ja alumiiniumist kere ei pruugi karmides tingimustes vastu pidada.
“Ka laeva uppumatus ei vasta täielikult Stockholmi kokkuleppe nõuetele,” märkis Lõhmus.
Lennud Ruhnu saarele
Ühe otsa lennupilet ruhnlasele hakkab maksma 50 krooni, Ruhnu õpilasele/üliõpilasele 25 krooni, tavapilet täiskasvanule 200 krooni, õpilasele/üliõpilasele 100 krooni ja lapsele vanuses 2–12 aastat 50 krooni.
Allikas: maavalitsus
|
|
|
 |
|
|
Mehis Tulk, Andres Sepp Meie Maa 09-11-2006 |
|
|
|
Jaga | |
 | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Maurits, Mauri, Maur, Marvo | | |
|