|
|
|
|
prindi | saada
sõbrale |
kommentaarid e-postile | |
|
|
Mehi ühendab vastutus
|
|
|
|
Juba mõni aeg on möödas isadepäevast. Kuid nagu alati on isadel kiire, nii on ka läinud sooviga kirjutada ühest omalaadsest ettevõtmisest sel päeval – kirikutevahelisest meeste õhtust Kärdla Baptistikoguduses.
Ürituse eesmärk oli jagada meestega veendumust, et oleme vastutavad selle eest, mis toimub riigis, tööl ja perekonnas. Palju on tunnusjooni, mis mehi lahutab – maailmanägemus, erakonnad, võitlus karjääri pärast jne. Kuid killustatus nõrgestab. Siiski on meil ühine vastutus Jumala ees, kes on ka kõikide meeste “pea” s.t. valitseja. See on alus, millele võib ehitada ükskõik millise struktuuri, isiklikust elust ja perekonnast kuni riigini.
Eesti meeste hulgas on levinud arusaam, et õige mees ei karda kedagi, öeldakse, et kuradidki. Kuid paraku on taoline hoiak vaid väline kõrkus, mis peidab sagedasti sisemist kindlusetust. Piibel ütleb, et Jumala kartus on tarkuse ja õige elutunnetuse aluseks. Teadmine, et Jumala ees peame vastutama kõigi oma mõtete ja tegemistega, hoiab meid paljude rumaluste ja häbematuste eest. Kuid usus Jumalasse on ka meie moraalne ja hingeline stabiilsus ja jõud, mis aitab meid vastutust kanda.
Enn Auksmann rääkis mehest, kui perekonna preestrist ja võrdles mehe rolli Jeesuse kolme kohustusega: karjase, preestri ja prohvetiga. Meie tänase perekonna nõrkuseks on sageli mehe nõrkus kanda vastutust oma perekonna eest. Karjane Piibli tähenduses ei ole tagantajaja, veel vähem elektrikarjus, mis hirmutab. Ta on see, kes läheb ees, kes teab kuhu minna, kust leida oma vastutuse all olevatele toitu ja turvalist elupaika. Nagu karjane peab arvestama karja vajadustega, peab mees arvestama oma perekonnaga. Mitte igasugune toit, mis meeldib karjasele, pole söödav karja jaoks.
Preester on see, kes toob ohvreid. Abielu pole saamise koht. Vastupidi, perekonna ja armastuse heaks tuleb ohverdada iseennast, oma aega ja energiat. Piibel võrdleb meest Kristusega, kes ohverdas end koguduse eest, sest ta armastas teda. Need on sageli pisiasjad, mis liidavad perekonda - koos söödud lõuna või ühiselt ettevõetud reis.
Läbi aegade on mehe ülesandeks olla ka perekonna prohvetiks ehk õpetajaks. Just perekond on see, mis kannab edasi traditsioone sellest, mis hea ja õige. Ükskõik, milline oli Tammsaare isiklik suhe usku, laseb ta Andresel suure austusega ikka ja jälle lahti võtta perekonna - Piibli, et sealt lugeda igavesest tõest ja püsivatest eluväärtustest. Ainult siis, kui mees üksnes ei kõnele õigeid sõnu, vaid ka elab ise selle järele, võib ta olla isalikuks autoriteediks oma lastele ja kogu perele. Kaugemale vaadates rajame me sellega aga alust kogu ühiskonnale, mis oleks tugev ja igavestel väärtustel põhinev.
Meeste õhtu lõppes ühise teejoomise ja mõnusa vestlusega.
|
|
|
 |
|
|
Erki Tamm, Kärdla Baptistikoguduse pastor Hiiu Leht 26-11-2001 |
|
|
|
Jaga | |
 | | |
|
|
|
|
|
|
|
|