Laupäev, 28. jaanuar Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Reformierakond tahab vähendada laevafirma toetusraha  
  Teede- ja sideministeeriumi hinnangul toob Reformierakonna ettepanek suurendada bussivedude dotatsioone 25 miljoni krooni võrra saarte laevaühenduse arvelt kaasa parvlaevapileti hinna 35–50-protsendilise tõusu.

Reformierakonna aseesimees Meelis Atonen esitas eile riigieelarve eelnõule muudatusettepaneku, mis näeb ette bussivedude dotatsioonide suurendamist 25 miljoni krooni võrra saarte laevaühenduse dotatsiooni arvel.

"Reisirongide arv on eelmise aasta sama ajaga võrreldes oluliselt vähenenud. Vältimaks reisijateveo üldist vähenemist, peame oluliseks, et bussitransporti toetataks senisest enam. Samuti ei suurene kütusehinnad mitte üksnes Saaremaa laevakompaniil, vaid kogu transpordisektoril," ütles Atonen.

2002. aasta riigieelarves peaks linnade ja maakondade reisijateveoks eraldatav summa tema ettepaneku jõustumisel suurenema 131 miljonilt kroonilt 156 miljoni kroonini. 2001. aastal oli bussiliikluse dotatsioon 121 miljonit krooni.

Saartega ühenduse pidamise doteerimiseks on 2002. aasta eelarves ette nähtud 110,8 miljonit krooni, mis väheneks 85,8 miljonini. 2001. aastal oli saartega ühenduse pidamise dotatsioon 63 miljonit, märgib Reformierakond oma ettepanekut selgitades.

Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Kuldar Väärsi üles, et Atonen nõuab sisuliselt parvlaevapiletitele 35-protsendilist keskmist hinnatõusu, mis tähendab, et kohati võivad hinnad tõusta ka kaks korda.

Need dotatsioonid on üles ehitatud põhimõttel, et piletihinnad jäävad samale tasemele kui möödunud aastal, aga Atoneni ettepanek tähendab kindlat hinnatõusu, edastas Kuldar Väärsi ministeeriumi seisukoha.

Saaremaa laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul hõlmab 110,8 miljoni krooni suurune toetussumma peale SLK dotatsiooni ka saarte ja mandri vahelist lennuliiklust ning laevaliiklust väikesaartega nagu Abruka ja Vilsandi, mida ei korralda SLK.
Samuti sisaldub uues eelarves 16 miljonit krooni valitsuse võetud kohustust SLK ees, millega laevakompanii on mandri ja saarte vahelist liiklust ise krediteerinud.

Rihvki hinnangul tähendab dotatsiooni ühest kohast teise ümberjagamine, et kokkuvõttes on kaotajaks ikkagi tarbijad. Selle skeemi puhul võidavad bussireisijad, aga laevareisijad peavad hakkama rohkem maksma, märkis ta.
 
  MM/BNS BNS 23-11-2001  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Nov 2001 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Päevapakkumised
Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Kaarel, Karel, Karl, Karli, Kaarli, Kaaro, Karro, Kalle 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 3164 Veebimajutus: www.eq.ee