Reede, 22. september Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Rahandusministeerium: Kuressaare jahisadama rendilepingut tuleks muuta (22)  
  Meie Maa küsimustele vastab Rahandusministeeriumi välisfinantseerimise osakonna planeerimise talituse juhataja kt Kadri Reinthal.

Millistel asjaoludel kerkis Rahandusministeeriumis päevakorda hinnangu andmise vajadus Kuressaare jahisadama haldamisele?

Päevakorda tõusis Kuressaare jahisadama haldamine seoses ministeeriumini mitteametlikult jõudnud viitest ja ajaleheartiklist. Sellele järgnevalt uuris ministeerium asja omalt poolt. Kuna tegu oli endise Phare projektiga, otsustati, et on vaja reageerida, st saata kiri, kus juhitakse tähelepanu ja palutakse lisainformatsiooni. Vastavasisuline ametlik kiri läks rahandusministrilt Kuressaare linnapeale 9. augustil.

Mille alusel on Rahanduministeeriumil õigus teha omavalitsusele vastavasisulisi ettepanekuid või soovitusi?

Kuna Rahandusministeerium koordineerib välisabi taotlemist ja kasutamist, siis on meie ülesanne muuhulgas ka jälgida Phare vahendite kasutamist. Pärast projekti lõppu on Rahandusministeeriumi tegevus seire ja nõuandev. Peatada saab ainult ostu-müügi protsessi – raha tuleb siis Euroopa Liidule tagasi maksta.
Kuna Rahandusministeeriumi huvides on Eesti hea maine säilitamine, siis on aeg-ajalt otstarbekas abisaajate tähelepanu juhtida küsimustele, mis võiks olla teisiti lahendatud ning millega arvestamisel säiliks Eesti usaldusväärsus abi kasutamisel.

Kindlasti soovime vältida selliseid olukordi, kus Phare abi antakse riigi- või kohalikule omavalitsusele, kuid pärast abiprojekti lõppemist projekti tulemus erastatakse ning see hakkab kasumit teenima piiratud inimesteringile. EL abi on muu hulgas mõeldud abistamaks laiemaid inimeste ringkondi ning toetamaks regionaalset arengut.

Kui palju peab omavalitsus taoliste soovitustega arvestama?

Abisaajatel puudub otsene kohustus selliste soovitustega arvestada.

Mis konkreetselt peaks Rahandusministeeriumi vaatevinklist olema Kuressaare jahisadama haldamises võrreldes praeguse olukorraga teisiti?

Rahandusministeerium ei tee ettekirjutusi Kuressaare linnale selle kohta, kuidas see peaks oma tööd korraldama. Soovime vältida olukorda, kus riiklikust välisabist rajatud objekti eraomandile rentimisel kitsenevad kohaliku rahva võimalused kasutada sadamat puhkepiirkonnana.
Kuressaare jahisadama hoone ehitamiseks eraldati välisabi avalikes huvides ning konkreetselt turismi edendamiseks antud regioonis. Seadusi otseselt rikutud ei ole. Tegu on eelkõige eetika küsimustega (sama on politsei arvamus).

Mida peaks linnavalitsus ette võtma, et sadama haldamine oleks kooskõlas Phare abi kasutamise heade tavadega?

Tuleks muuta rendilepingut sadama haldajaga nii, et ei oleks takistatud sadama territooriumile pääsemine ning seal ringi liikumine.

Kas rendikonkurss sadamahoone haldamiseks oleks pidanud olema avalik?
Kas sadama tervikvara rentimine abilinnapeaga on seotud ettevõttele on ebaeetiline, vastuolus seadustega või EL abiprogrammi põhimõtetega?

Seda, kas konkurss oleks pidanud olema avalik, meie ei hinda. Leiame, et oleks võinud olla avalik, nii nagu kõik konkursid, kus tehakse tööd EL abiprogrammide raha eest, kuigi EL projekt on praeguseks Kuressaare jahisadama puhul lõppenud.

Leiame, et abilinnapea tegevus on olnud ebaeetiline ja ta on otseselt rikkunud avaliku teenistuse eetikakoodeksi punkte:
4. Avalikku võimu tohib kasutada ainult avalikes huvides.
13. Ametnik hoidub ka näiliku olukorra loomisest, mis võib seada kahtluse alla tema erapooletuse ja asjade käsitlemise objektiivsuse.
15. Ametnik kasutab ametikohustuste läbi teatavaks saanud informatsiooni ainult avalikes huvides.

Eetikakoodeks on korruptsioonivastase seaduse lisa.

Samas ei teosta Rahandusministeerium eetikakoodeksi täitmise järelevalvet, nii et tegemist on siinkohal vaid Rahandusministeeriumi seisukohaga. Eetikanormide täitmine on iga ametniku südametunnistuse ja poliitiliste ametnike puhul ka nende ametisse nimetajate/valijate ülesanne. Selles osas peab otsuseid tegema linnavalitsus ja linna volikogu.

Mida tähendab Rahandusministeeriumi poolne väide "sadama tervikvara anti rendile suhteliselt madala hinnaga"? Milline oleks sel juhul normaalne hind?

"Suhteliselt madal" tuleneb sellest, et sadama varade tervikväärtus on 11 miljonit krooni. Avaliku konkursi puhul oleks ilmselt saadud ka parem pakkumine.

Kas Rahandusministeeriumi kirjas sisalduv väljend "Phare abi kasutamise head tavad" on puhtalt sõnakõlks või eksisteerivad taolised kriteeriumid siiski ka mõnes dokumendis?

Tegemist ei ole dokumendiga, samas ka mitte sõnakõlksuga. Eesti on saanud Phare abi alates 1992. aastast. Aja jooksul on kujunenud ka rida kirjutamata reegleid (konkursid avatud ja õiglased, tulemuste avatus elanikkonnale, avalike ja erahuvide hoidmine lahus jt), mida heade tavade all mõtlesimegi.

Kas Kuressaare linnavalitsus on mingilgi määral Rahandusministeeriumi ettepanekuid arvestanud?

Meil puudub vastavasisuline info. Kuressaarest tulnud vastuste põhjal tundub, et linnavalitsus ei leia alust olukorra muutmiseks.

Milline on Rahandusministeeriumi pädevus seoses Phare abi taotluste läbivaatamisega või heakskiitmisega. Kas Rahandusministeeriumi ettepanekute või soovituste eiramine Phare abiga valminud objektide haldamisel võib edaspidi kahjustada omavalitsuse võimalusi uute abitaotluste heakskiitmisel?

Rahandusministeerium koordineerib välisabi taotlemist ja kasutamist. Phare kontekstis on meie roll kokkuvõtlikuna selline, et Rahandusministeeriumi ja Riigikantselei Eurointegratsiooni büroo arvamusele tuginedes teevad projektide lõpliku valiku Kõrgemate Ametnike Nõukogu ja Välisvahendite koordineerimise ministrite komisjon. Rahandusministeeriumi arvamus koosneb teiste faktorite hulgas ka hinnangutest varasema abi kasutamisele.

Kui tõenäoline on, et Rahandusministeeriumi ettepanekute mittearvestamine Kuressaare jahisadama haldamise osas vähendab Kuressaare võimalusi edaspidi EL abiraha saada?

Seda ei ole võimalik niimoodi otseselt ja üheselt hinnata. Mingit negatiivset mõju praegune olukord omab. Samas on Kuressaarel võimalik oma mainet parandada ja ka seda võetaks arvesse. Kui ka uute projektide rakendamisel ilmneb probleeme või arusaamatusi, siis tõstatub linna administratiivse suutlikkuse küsimus.

Kas Rahandusministeerium informeerib probleemidest Kuressaare jahisadama haldamisel ka Phare programmi esindajaid?

Kui küsitakse, siis jah. Projekt on ju tegelikult juba lõppenud ja otsest info edastamise kohustust meil selle projektiga seoses ei ole.

Kuidas hindate Kuressaare linnalt Rahandusministeeriumile vastuseks saadetud argumente praeguse olukorra põhjendamisel või õigustamisel?

Kuressaarelt saadud vastuskiri selgitas sadama ehituse projekti tausta, kuid mitte praegust olukorda. Samuti ei tulene kirjast Kuressaare linnavalitsuse soov olukorda kriitiliselt hinnata ja seda muuta.
 
  MM Meie Maa 19-09-2001  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Sep 2001 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Maurits, Mauri, Maur, Marvo 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 2765 Veebimajutus: www.eq.ee