|
|
|
|
prindi | saada
sõbrale |
kommentaarid e-postile | |
|
|
Eesmärgiks on Lääne-Eesti saarte ühine majandusruum
|
|
|
|
Saaremaa Laevakompanii eestvõtmisel said kolmapäeva pärastlõunal Hiiumaal Sõrus kokku Hiiu ja Saare maakondade juhid, omavalitsustegelased ja majandusinimesed arutamaks koostöö tihendamist Lääne-Eesti saarte ühises majandusruumis.
"Saarte probleemid on meie ühised probleemid, eks sellepärast peame ka koos neist jagu saama," ütles Saare maavanem Jüri Saar Meie Maale.
Lääne-Eesti saarte ühise majandusruumi idee väljakäija, Hiiu Kaluri eksjuht, nüüdne Saaremaa Õlletehase juhataja Peeter Palu nentis, et tema tuli Hiiumaale nagu aruandekontserti andma. Aasta tagasi jättis ta Hiiumaaga hüvasti. Nüüd astus ta taas Sõrus Hiiu saare pinnale, seltsis Saaremaa õlu.
Hiidlased ristisidki Peeter Palu meheks, kes Saaremaa õllemaana (saarena) jälle maailma kaardile kannab. Peeter Palu jagas uut kesvamärjukest kõigile soovijaile. Kes mekkis, see kiitis. Mõnelegi sai keel kibedaks ka Almo firma "Hiiumaast." Sellist nime kannab värskelt turule jõudnud väheke krõbedam kraam.
Peeter Palu oli see, kes paar-kolm aastat tagasi pakkus välja idee Lääne-Eesti ühisest majandusruumist. Mõnda aega on see olnud varjusurmas. Sõrus kaevati väärt mõte maa seest välja. Peeter Palu: "Ma olen päris kindel, et sellest saab asja. See on mõlemale saarele vajalik. Esimene asi, mis aitaks asja edasi viia, on infrastruktuuri parandamine. Mis puudutab konkreetselt Saaremaa õlletehast, siis kavatseme ka Hiiumaa õlut tootma hakata."
Hiidlaste ja saarlaste kontaktid on tunduvalt tihenenud pärast parvlaevaühenduse loomist Soela väinas. Seda annaks aga veelgi parandada. Emmaste vallavanemal Heller Söölil on selleks konkreetsed ettepanekud. "Kui võtaksime kasutusele Soela sadama, võidaksime ajas poole võrra. Veelgi parem variant on Pammana või Pihla sadama väljaehitamine. Pihla - Sõru veetee ületamiseks kulub vaid veerand tundi. Projekti elluviimiseks peame kaasama meregeoloogid, kes teeksid vajalikud uuringud. Praegu igatahes tundub asi reaalsena," väitis Heller Sööl.
Saare maavanem Jüri Saar kiitis idee heaks: "See oleks parim variant ühenduse pidamiseks ja majandussidemete tihendamiseks. Praegu puudub meil ülevaade, mis selleks täpselt teha tuleb, sest Pammanas pole sadamat kunagi varem olnud."
Tallinna sadama eksdirektor Peeter Palu on Pammanat juba tükk aega võimaliku sadamapaigana silmas pidanud. Ehitusspetsialistina peab ta idee ellurakendamist igati võimalikuks. Kui Saaremaa läänesadamgi eluõiguse saab, siis hilisemate subjektide tarvis tuleb kõne alla kogu Lääne-Eesti saarestik ja Eestimaa tervikuna.
|
|
|
 |
|
|
Aare Laine Meie Maa 30-08-2001 |
|
|
|
Jaga | |
 | | |
|
|
|
|
|
|
|
|