Laupäev, 30. september Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Eesmärgiks on Lääne-Eesti saarte ühine majandusruum  
  Saaremaa Laevakompanii eestvõtmisel said kolmapäeva pärastlõunal Hiiumaal Sõrus kokku Hiiu ja Saare maakondade juhid, omavalitsustegelased ja majandusinimesed arutamaks koostöö tihendamist Lääne-Eesti saarte ühises majandusruumis.

"Saarte probleemid on meie ühised probleemid, eks sellepärast peame ka koos neist jagu saama," ütles Saare maavanem Jüri Saar Meie Maale.

Lääne-Eesti saarte ühise majandusruumi idee väljakäija, Hiiu Kaluri eksjuht, nüüdne Saaremaa Õlletehase juhataja Peeter Palu nentis, et tema tuli Hiiumaale nagu aruandekontserti andma. Aasta tagasi jättis ta Hiiumaaga hüvasti. Nüüd astus ta taas Sõrus Hiiu saare pinnale, seltsis Saaremaa õlu.

Hiidlased ristisidki Peeter Palu meheks, kes Saaremaa õllemaana (saarena) jälle maailma kaardile kannab. Peeter Palu jagas uut kesvamärjukest kõigile soovijaile. Kes mekkis, see kiitis. Mõnelegi sai keel kibedaks ka Almo firma "Hiiumaast." Sellist nime kannab värskelt turule jõudnud väheke krõbedam kraam.

Peeter Palu oli see, kes paar-kolm aastat tagasi pakkus välja idee Lääne-Eesti ühisest majandusruumist. Mõnda aega on see olnud varjusurmas. Sõrus kaevati väärt mõte maa seest välja. Peeter Palu: "Ma olen päris kindel, et sellest saab asja. See on mõlemale saarele vajalik. Esimene asi, mis aitaks asja edasi viia, on infrastruktuuri parandamine. Mis puudutab konkreetselt Saaremaa õlletehast, siis kavatseme ka Hiiumaa õlut tootma hakata."

Hiidlaste ja saarlaste kontaktid on tunduvalt tihenenud pärast parvlaevaühenduse loomist Soela väinas. Seda annaks aga veelgi parandada. Emmaste vallavanemal Heller Söölil on selleks konkreetsed ettepanekud. "Kui võtaksime kasutusele Soela sadama, võidaksime ajas poole võrra. Veelgi parem variant on Pammana või Pihla sadama väljaehitamine. Pihla - Sõru veetee ületamiseks kulub vaid veerand tundi. Projekti elluviimiseks peame kaasama meregeoloogid, kes teeksid vajalikud uuringud. Praegu igatahes tundub asi reaalsena," väitis Heller Sööl.

Saare maavanem Jüri Saar kiitis idee heaks: "See oleks parim variant ühenduse pidamiseks ja majandussidemete tihendamiseks. Praegu puudub meil ülevaade, mis selleks täpselt teha tuleb, sest Pammanas pole sadamat kunagi varem olnud."

Tallinna sadama eksdirektor Peeter Palu on Pammanat juba tükk aega võimaliku sadamapaigana silmas pidanud. Ehitusspetsialistina peab ta idee ellurakendamist igati võimalikuks. Kui Saaremaa läänesadamgi eluõiguse saab, siis hilisemate subjektide tarvis tuleb kõne alla kogu Lääne-Eesti saarestik ja Eestimaa tervikuna.
 
  Aare Laine Meie Maa 30-08-2001  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Aug 2001 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Kaur, Kauri, Tauri 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 2935 Veebimajutus: www.eq.ee