|
|
|
|
prindi | saada
sõbrale |
kommentaarid e-postile | |
|
|
Uus asfalditehas lõi asfaldi hinna alla
|
|
|
|
AS-i Level mai lõpus käivitatud uus asfalditehas on tänu suuremale tootlikkusele alandanud asfaldi hinda 20-25%.
Ereki Kellamäe asfaldibaasiga võrreldes on Leveli tehase tootlikkus neli korda kõrgem, märkis firma juhataja Toomas Matt. Seeläbi on alanenud ka toodangu omahind. Ka asfaldi valmistamiseks vajaliku tooraine saab Level oma karjääridest, sisse tuuakse vaid bituumen. Kui vahepeal küündis ühe ruutmeetri asfaldi hind 130 kroonini, siis nüüd on see langenud umbes 100 kroonile.
Haapsalust eelmisel aastal ostutud tehas käivitati mai lõpupäevil, kahe kuuga on firma jõudnud toota 3000 tonni asfalti. Tehas suudab toota 100 tonni asfalti tunnis, mis Kuressaares Abaja tänava asfalteerimisel ka katseliselt ära prooviti. Kõnealusest kogusest saab katta 105 meetrit 8 meetri laiust tänavat.
Taani päritolu tehas töötab arvutijuhtimisel. Level ostis seadmele Taanist juurde täiendava kuivpuhastusfiltri, mis võtab kinni 99,9% tootmisprotsessis tekkivast tolmust. “Korstna otsast tuleb ainult veeaur,” kinnitas Matt.
Ta lisas, et Level on tehast omalt poolt täiustanud. “Tootjafirma esindajad käisid ka siin kohapeal ja andsid tehase seadistamisel omapoolseid soovitusi. Haapsalu mehed olid tehast ise pisut ratsinud, aga kuna paigaldasime uue filtri, tuli ta seadistada nii, nagu tootja poolt algselt ette on nähtud,” rääkis firmajuht.
Toomas Matt ütles, et asfalditehase soetamise üks mõte oli ka see, et suuremate maantee-ehituse objektide puhul poleks vaja mandrilt liikuvat tehast Saaremaale tuua. “See on küllalt kulukas. Statsionaarse tehase asfaldi kvaliteet on ka oluliselt kõrgem, kuna ta on täpselt doseeritud ja vastab retseptile. Kogu protsessi kontrollib arvuti ja viga on seetõttu praktiliselt välistatud,” lisas Matt.
Põhiliselt maist oktoobri lõpuni töötava baasi käivitamine tõi Levelisse juurde ka kaks töökohta. Tehase ostmiseks ja töölepanemiseks kulutas firma 2,5 miljonit krooni. “Meie jaoks on siinse turu tingimustes tegu ikkagi pikaajalise investeeringuga,” ütles Toomas Matt, kes loodab, et nõudlus asfaldi järele läheb aasta-aastalt suuremaks.
|
|
|
 |
|
|
MEHIS TULK Meie Maa 01-08-2001 |
|
|
|
Jaga | |
 | | |
|
|
|
|
|
|
|
|