|
|
|
|
prindi | saada
sõbrale |
kommentaarid e-postile | |
|
|
Parvlaeva piletihind ei tõuse
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Kalev Kotkas (vasakul) contra Kalev Kukk. Kes ajab õiget asja? |
 |
Kalev Kotkas ja Kalev Kukk: Kes mille eest võitleb?
Teisipäevasel kabinetiistungil otsustas valitsus, et Saaremaa Laevakompanii saab lisadotatsiooni 16 miljonit krooni ning et parvlaeva piletihind jääb mullusele tasemele.
Eelarvest laevakompaniile raha juurde anda ei saa, seepärast tuleb lubatud summa tagada tuleva aasta riigieelarvest.
„Meie arvates on valitsus andnud katteta lubaduse,“ kommenteeris otsust reformierakondlane Meelis Atonen. Eelarvet koostab ju riigikogu, mitte aga valitsus, seega ei saa valitsus otsustada, mida tuleva aasta eelarve sisaldab.
Eile levitasid Mõõdukad teadet, et kabinetiistungil kaisesid Reformierakondlased piletihinna tõusu, Mõõdukad ise olid aga selle vastu. „Mõõdukad on rahul, et Isamaaliidu ja Mõõdukate ühisseisukoht saarte laevaliikluse hinnatõusu vältiva lahenduse leidmisel leidis kabinetis toetust vaatamata Reformierakonna esindaja Kalev Kuke (pildil) jätkuvale vastuseisule,“ teatasid Mõõdukad.
„See on vale!“ protesteeris Atonen. „Meie pole hinnatõusu poolt kunagi olnud, oleme aga jätkuvalt selle vastu, et laevakompaniile antakse lisamiljoneid ilma, et me teaksime kompanii tegelikke kulutusi. Väidan, et laevaliiklust pole üleüldse vaja doteerida isegi praeguse piletihinna juures.“
Mõõdukate avaldusest oli eile üllatunud ka maavanem Hannes Maasel. Maavanem teadis kinnitada, et 10. aprillil saadeti valitsusele ja ka Kalev Kotkasele (ülemisel pildil) maavanema, omavaliitsusliidu ja tootjate ühenduse ühisseisukoht, et me pole pileti hinnatõusuga nõus. Samal päeval toetas Kotkas valitsuse ees aga innukalt hinnatõusu. „Kui ta samal päeval esitas hiidlaste omast erineva seisukohaga, siis on mul küsimus, keda ta esindas,“ laiutas maavanem käsi.
Maavanem pole rahul ka sellega, et Kalev Kotkas piletihinna samaksjäämise au ainult enesele võtab.
Atoneni sõnul töötas eri variandid, mida Kalev Kotkas ka hiidlastele tutvustas hoopis teede– ja sideministeerium.
„Kotkas ei võidelnud mitte piletihinna säilimise eest vaid selle eest, et laevakompanii saaks lisamiljonid,“ oli Meelis Atonen oma süüdistuses ränk.
Parvlaevade dotatsioon 10. aprilli kabinetiistungil
Reformierakonna fraktsioon: Arutada ühe või teise variandi eelistamise üle on mõttetu, kui:
1) me ei tea praamiliikluse tegelikke kulusid ega saa hinnata tariifide kulupõhisust;
2) pole teada liiklusintensiivsust liiniti ning dotatsiooni jagunemist, sh. 1 reisija/km ja auto/km kohta.
• Tõsta niigi kõrgeid autohindu (need on võrreldavad Taaniga) ja alandada põhjendamatult madalaid reisijahindu on väär: Kui autod ei liigu, ei liigu ka inimesed - kui liiguvad autod, liiguvad ka inimesed. Kui seda nõuab ühistranspordi seadus, tuleb seadust muuta.
• Mitte doteerida praamkilomeetreid, st. laevakompaniid (stimuleerib pooltühjade ja väikeste praamidega reise koguma analoogselt rongkilomeetritele), vaid reisijaid/autosid. Toetasime piletimüügi lahutamist laevakompaniist (erinevalt Pärnojast).
• Ei pea õigeks Saaremaa-Hiiumaa liini doteerimist (pole kummagi saare “eluline huvi”, liin toimigu kommertsalusel, praegu on selle liini dotatsioon proportsionaalselt tunduvalt kõrgem kõikide liinide keskmisest).
• Kallas/meie: juurdeküsitavat 8 miljonit pole.
Mõõdukad (Kotkas): Nende jaoks oli infot piisavalt, mille põhjal oma eelistusi teha (puhas jagamisloogika, mille juures kulud on tundmatud: kui info raha jagamise kohta on olemas, siis on see täielik). Eelistavad 3.(?) varianti, mis tähendab 2-etapilist hinnatõusu, kusjuures sügisest alandatakse ühtlasi reisijapiletite hindu. Kogu hinnatõus soovitakse jätta “juhureisijate” (Kotka termin) sõidukite kanda. Loogika: Mandrirahvas saatku oma raha postiga saarele, neid endid pole meile vaja.
# Reformi ja Mõõdukate arusaamadel ühisosa puudub.
Kalev Kukk, Reformierakond
|
|
|
 |
|
|
Urmas Lauri Hiiu Leht 20-04-2001 |
|
|
|
Jaga | |
 | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Harald, Herald, Harri, Harro | | |
|