Teisipäev, 29. november Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Veeteede Amet matab raha Rukkirahu kanalisse (1)  
  Valitsus kulutab Rohuküla–Heltermaa meretee süvendamiseks veel ligikaudu 7 miljonit krooni, kuigi pärast süvendamist pole merekanal küllalt sügav, et suured parvlaevad saaksid madala veetaseme ajal sõita.

Veeteede Ameti peadirektor Andrus Maide möönis täna Lääne Elule, et lisatöö vajaduse Heltermaa ja Rukkirahu kanalis tingis 1998. aastal tehtud süvenduse ebaõnnestumine. „Eelmisel korral ei kontrollitud töö tulemust korrektselt, nüüd peame kanali põhja jäänud künkad siluma,” ütles Maide.

Veeteede Ameti korraldatud konkursile meretee süvendaja leidmise konkursile esitas ainsana avalduse Pärnu vesiehitus firma Matcom. Homme sõlmib Veeteede Amet konkursi võitja, Rein Kilgi kontrolli all oleva firmaga Transcomiga seotud Matcomiga ligi seitsme miljoni kroonise töölepingu.

Matcomi juhatuse esimehe Ivo Veider sõnul kulub 10–20sentimeetriste künkakeste silumiseks kaks nädalat. Tööd takistab merejää. Et 15. aprillist on kalade kudemisaja tõttu meretööd keelatud, võib kanalite süvendamine venida määramata ajale. Veideri sõnul on töö maht üsna väike ega tohiks parvlaevaliiklust märgatavalt segada.

Suure rebimisjõuga ekskavaator lihvib merepõhja, seejärel traalitakse kanal, et kontrollida sügavust. Jää takistab eelkõige merepõhja traalimist.

Meretee süvendamine 20 sentimeetri võrra (viie meetrini) ei luba Saaremaa Laevakompanii (SLK) suurtel parvlaevadel aasta läbi mandri ja saare vahet sõita, kinnitas SLK Põhjaliinide direktor Aidar Lees–Leesmaa.

Lees–Leesmaa sõnul tegi kompanii kolm aastat tagasi ettepaneku süvendada laevatee 6,2 meetrini: „Siis saaksime sõita igasuguse veetasemega ja vaid tugev tuul takistaks parvlaevade liiklust.”

Kolm aastat tagasi kulus meretee kahe madalama koha, Heltermaa ja Rukkirahu kanali süvendamiseks 35 mln krooni. Samuti tasus Veeteede Amet 1,4 mln kr süvenduslaeva seisuaja eest, mil parandati süvenduskoppasid.

Mullu süüdistas riigikontroll veeteede ametit lohakuses, sest viimane jättis enne süvendamist tegemata merepõhja geoloogilise uuringu.

 
  Andrus Karnau Lääne Elu 07-03-2001  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Märts 2001 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Päevapakkumised
Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Edgar, Egert 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 5770 Veebimajutus: www.eq.ee