|
|
|
|
prindi | saada
sõbrale |
kommentaarid e-postile | |
|
|
Kaarma vald pakub õpilastele koolisõiduks jalgrattaid
(2)
|
|
|
|
Kaarma vallavalitsus tahab valla koolidele osta jalgrattad, et pakkuda õpilastele võimalust kasutada kevadel ja sügisel koolibussi asemel kooliskäimiseks tervislikumat moodust.
Kaarma vallavanem Ülo Vevers ütles Meie Maale, et jalgrataste kasutuselevõtmise ideed on tutvustatud kõigis valla koolides. Täielikult on Veversi sõnul idee heaks kiitnud Randvere algkool ning osaliselt Kaarma põhikool. Kõige vähem oli jalgrataste kasutamisel pooldajaid Aste põhikoolis, kus lapsevanemad selle pea üksmeelselt maha laitsid.
Vallavalitsuse plaani kohaselt oleksid jalgrattad kasutusel septembris, oktoobri, aprillis ja mais. "Osades piirkondades saame nendeks kuudeks õpilasbussi ära jätta. Aga
eesmärk ei ole liinide ärakaotamine, vaid et lapsed oleks tervemad," rääkis Vevers, kelle sõnul loob õpilaste varustamine ratastega võimalusi ka ühiste õppematkade korraldamist.
"Äkki saab tulevikus ka mõne jalgrattasportlase," lisas ta.
Vallavanem ütles, et lisaks jalgratastele tuleb lastele soetada ka kiivrid ja vihmakeebid.
Jalgrataste võimalikku maksumust Vevers veel öelda ei sõendanud. "Praegu alles hakkame laste mõõtusid saama ja hulgifirmadega läbi rääkima."
Vanemad pelgavad vastutust
Kaarma Põhikooli alluvuses tegutseva Eikla algkooli õpetaja Maire Vatko sõnul hirmutab lapsevanemaid eelkõige vastutus ratta saatuse pärast. "Kui rattaga midagi juhtub, tuleb lapsevanemal see mingis osas kompenseerida. Maakohas aga pole sellist raha, et võtta selline vastutus."
Ülo Veversi sõnul sõlmib vald ratta kasutajaga lepingu, mille kohaselt koolis vastutab ratta eest kool ja ülejäänud ajal lapsevanem.
Aste Põhikooli direktor Ulvi Valge ütles, et Aste lastevanemate vastuseisu rattaprojektile põhjustas eraldi jalgrattatee puudumine. Et Aste asulat läbival Võhma maanteel sõidavad praegu suured turba- ja metsaveoautod, ei ole seal tagatud laste turvalisus. Samuti pidasid lapsevanemad koolikotti jalgrattasõiduks liiga raskeks.
Valge sõnul pidas ta ise valla pakutud ideed väga huvitavaks: annab see ju lapsele ka rohkem vabadust ega sea teda sõltuvusse bussi sõidugraafikust.
Lapsed on rattasõiduks liiga noored
Randvere algkool direktor Merle Kivi ütles Meie Maale, et nende koolis on valla pakutud rattaideega nõus kõik kooli 20 õpilast ja nende vanemad. Kõige kaugemalt käib õpilane Randveres koolis nelja kilomeetri kauguselt, seega ei ole vahemaad kurnavad. Probleemiks on aga algklasside laste vanus, sest vastavalt liikluseeskirjale tohib teedel ja tänavatel sõita alates kümnendast eluaastast. Ka peab liiklejal olema jalgratturi luba.
Noorsoopolitseinik Aivar Kaesvelt kinnitas Meie Maale, et vanuse osas mingeid mööndusi loota ei maksa. "Liikluseeskiri kehtestab liikluskorra teedel ja tänavatel. Kui aga õnnestub kooli tulla teid vältides, võivad nad sõita," märkis Kaesvelt. "Külavaheteid ja metsateid tänavateks ja teedeks ei loeta," selgitas ta.
Haridusjuht: Bussid peavad sõitma jääma
Saare maavalitsuse haridusosakonna juhataja Raivo Peeters ütles, et Kaarma vallavalitsuse mõte on huvitav ja heade ilmade korral täiesti mõeldav. "Tervisespordi ja laste tervise seisukohalt väga ilus idee. Nii saab jalgratta ka mõni laps, kes muidu seda iialgi ei saaks ning rattaga saab ringi sõita ka pärast tunde," kiitis Peeters.
Samas leidis ta, et koolibussid peavad edasi sõitma. "Bussid peavad igal juhul käima jääma, sest on igasugu lapsi, mõni ei oska rattaga sõitagi," möönis Peeters.
|
|
|
 |
|
|
AIN LEMBER Meie Maa 22-02-2001 |
|
|
|
Jaga | |
 | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Lembitu, Lembit, Lembo, Lemmo, Lemmik, Lemmert | | |
|