Pühapäev, 28. november Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Täna kell 10:20
Temperatuur: -2.4°C
Õhurõhk: 750.7 mmHg
Õhuniiskus: 98 %
Tuule kiirus: 5.5 m/s
Vaata täpsemalt >
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Kalalaeva hukku varjutab kindlustuspettuse kahtlus  
  Kindlustusfirma ja veeteede amet on valmis saatma tuukreid Eesti territoriaalvete piiril novembris uppunud Saaremaa kalalaeva Katrin vrakile, et teada saada tõde laevahukust, mille kohal ripub kindlustuspettuse vari.

Ööl vastu 21. novembrit ligi 60 meetri sügavusele merepõhja vajunud kalalaeva Katrin huku sel nädalal valmiv juurdluskokkuvõtte seab kahtluse alla versiooni, mille järgi uputas laeva kokkupõrge mingi tundmatu esemega, kirjutas Postimees.

Veeteede ameti laevaavariide juurdluse ja mereohutuse arenduse osakonna nõunik Anti Hirvoja nimetas ajalehele rohkem kui 20 vastuolu ja ebaloogilist seika, mis meeskonna jutus ei klapi.

Suurimaid vastuolusid tekkis Hirvoja sõnul kellaaegade võrdlus. Katrin väljus Veere sadamast 20. novembril kell 17.30.
Kell 00.15 olevat laev kapteni jutu järgi kokku põrganud mingi tundmatu esemega. Et aga leket ei leitud, olevat Katrin veel pool tundi teekonda jätkanud, kuni vool ootamatult katkes.
Umbes veerand tundi hiljem jättis meeskond laeva maha ning jäi kõrgetel lainetel ülesalla kõikuval päästeparvel abi ootama.
Hirvoja sõnul pidanuks laev selle poole tunniga vähemalt mitu miili edasi liikuma. "Kapteni antud koordinaatide järgi jäeti aga laev maha peaaegu samas kohas, kus toimus väidetav kokkupõrge," selgitas ta.

Merendusala ametnikele tundub imelik ka see, et kõigil neljal laevahukust pääsenud mehel olid seljas uued termokostüümid ja päästekombinesoonid, kuigi selletüübilisel laeval pole nende olemasolu kohustuslik.

Kindlustuspettuse kahtlusi toidab fakt, et kalalaeva omanikfirma OÜ Misserton on rahalistes raskustes ning käib mitme võlausaldajaga kohut. Nii on ettevõte ligi 100 000 krooni võlgu kütusefirmale N-Terminaal Hulgi, 35 000 krooni AS-ile Veere Sadam sadamateenuste eest.

Järelmaksuga ostetud laev oli kindlustatud ligi kahe miljoni krooni peale.

1960. aastal ehitatud 24,6 meetri pikkuse laeva kindlustanud Bico-Leks Kindlustuse AS peab Missertonile kindlustusraha ära maksma kuu aega pärast juurdluse lõppu. Firma on aga juba praegu kaalunud võimalust ise tuukritöö tellida.

Kalalaeva kapten Petrik Mõttus lükkas ümber igasugused jutud laeva uputamise kohta, öeldes, et ükski normaalne inimene ei hakkaks enda ja meeskonna elu niimoodi ohtu seadma.
 
  MM/BNS BNS 16-01-2001  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Jaan 2001 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Päevapakkumised
Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Laima, Raima, Niina 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 2256 Veebimajutus: www.eq.ee