Pühapäev, 3. juuli Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Vägikaikavedu Saaremaa bussiliinide konkursil  
 
   
Neomobile bussijuhid blokeerisid neljapäeval kümnekonnaks minutiks maavalitsuse, et üle anda firma töötajate avalik kiri liinikomisjonile.
Ühistranspordiseaduse erinev tõlgendamine on viinud maakonna bussitranspordi olukorda, kus kolm nädalat enne senise vedaja lepingu lõppemist pole veel operaatorit linna- ja Ida-Saaremaa liinidel ning AS Neomobile kavatseb oma õigust otsida kohtus.

Neomobilet nõustava Paul Varuli advokaadibüroo esindaja sõnul ei ole hanke läbiviimine ja sellest tulenevalt ka hanke tulemus seadusega kooskõlas, mistõttu bussifirma vaidlustab konkursi halduskohtus või riigihangete ameti vahekohtus.

1. oktoobrist kehtiva ühistranspordiseaduse kohaselt tuleb varem ühiskondliku teenindamise lepingut omava firmaga sõlmida uus leping viie aasta peale, uute üritajatega aga kahe aasta peale. Maavalitsuse konkursikomisjon on seisukohal, et tegu oli esmakordse ühistranspordiseaduse järgse liinilepingu sõlmimise konkursiga, mistõttu kõikide edukate pakkujatega saab sõlmida üksnes kaheaastase tähtajaga lepingu.

Viimased kolm aastat kogu Saaremaa maaliine teenindanud Neomobile juht Kari Makkonen on aga veendunud, et seaduse järgi on ta juba “vana” vedaja, kellega tuleb sõlmida leping viieks aastaks. Sellest usust lähtudes esitas ta hankekomisjonile pakkumise kõikidele liinidele viieaastase tähtajaga.

Kumbki järele ei andnud

“Me lihtsalt ei saanud Neomobile pakkumist vastu võtta. Kuigi ta teadis, et meie tingimus on kaheaastane leping ja me olime talle eraldi sellekohase kirjaliku selgituse andnud, esitas ta ikkagi pakkumise sama nõudega,” ütles konkursikomisjoni esimees Andrus Lulla.

Komisjoni meelt ei muutnud ei Paul Varuli Advokaadibüroo ega teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna juhataja Lembit Kiviloo Neomobilet toetav seisukoht. Saare maavalitsuse juristide eri arusaamu kinnitab ka Harju maavalitsuse transpordispetsialist, kelle sõnul sõlmiks harjukad seniste vedajatega eelseisval konkursil samuti lühema lepingu, kuid seadus seda ei luba.

“Konkurentsi tervendamise eesmärgil on kaks aastat parem tähtaeg,” sõnas Lulla, lisades, et Neomobilel oli täielik võimalus esitada pakkumine vastavalt komisjoni tingimustele. “Kui ta seda oleks teinud, siis ma ei oska öelda, milline tulemus oleks olnud,” ütles Lulla.

Küsitav konkurents

Oma mängureeglite järgi tegi komisjon formaalselt õige otsuse. Seda tumestab aga asjaolu, et kui Neomobilega lepingutähtaja osas kokkuleppele ei jõutud, saadi Saretaga vedaja senise aastakäibe miinimumnõude vähendamise osas kaubale küll. Esimest taotlust komisjon ei rahuldanud, kaks päeva enne pakkumiste esitamise lõppu aga leebus.

“See oli kollegiaalne seisukoht. Võibolla esialgu pingutasime nende tingimustega selle koha pealt natuke üle,” ütles Lulla.

Komisjoni otsus Lääne-Saaremaa liinid Saretale anda tekitas hämmingut nii Neomobile kui omal ajal Sareta leival olnud bussijuhtides. Nad ei usu, et uus üritaja suudab piirkonda vähemalt senises kvaliteedis teenindada.

Neomobile pakkus Lääne-Saaremaa teenindamist aastas 7,45 miljoni krooni eest, Sareta aga 5,28 miljoni eest. Kui keegi suudab tõepoolest nii odavalt sõita, olen ma valmis päevapealt talle oma tooli loovutama, ütles Kari Makkonen.

Andrus Lulla sõnul vastas Sareta pakkumine kõikidele nõudmistele. “Bussid on lubatud, lepingud eelnevalt sõlmitud, remondibaasi kasutamise kohta garantiikirjad esitatud, me poleks saanud muidu tema pabereid vastu võtta,” rääkis ta.

Mis saab edasi

Komisjon on kuulutanud välja läbirääkimistega piiratud pakkumise linna- ja Ida-Saaremaa liinidele. Lulla sõnul ei olnud eile veel selge, milliste bussiettevõtetega hakatakse kahe liinigrupi teenindamise üle läbi rääkima, kuid kindlasti kuulub nende hulka ka Neomobile.

Paul Varuli Advokaadibüroo esindaja hinnangul pole uuel hankel aga mõtet, kui eelnev on vaidlustatud.
 
  Mehis Tulk Meie Maa 09-12-2000  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Dets 2000 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Päevapakkumised
Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Arvo, Aulik 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 1972 Veebimajutus: www.eq.ee