Reede, 22. september Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Uppumisohus Eesti laeva meeskond viskas puidulasti merre  
  Eesti kaubalaeva Kapten Konga lahutas eile Riia lahes uppumisest vaid mõni kraad suurem kreen, kuid meeskonnal õnnestus tänu puidulasti merreviskamisele alus pinnal hoida.

Tugev külgtuul pani Lätist Inglismaale teel olnud Kapten Konga pardal olnud puidulasti eile kella 10 paiku liikuma ning parajasti pööret sooritanud alus sattus kreeni. Laeva kreen suurenes kuni 38 kraadini, sest pardas olnud ventilatsiooniavade kaudu hakkas masinaruumi vett voolama. Samas seiskus ka laeva peamootor ning 14 meetrit sekundis puhunud kagutuulega triivis alus 11 meremehega pardal Eesti vetesse.

“Kapten otsustas osa lastist kreeni vähendamiseks merre visata ja see otsus õigustas end,” lausus laeva omaniku Eesti Merelaevanduse tehnikadirektor Toomas Hüüdma. “Mingit paanikat meeskonna seas ei tekkinud, nad jäid rahulikuks.”
Kriisiolukorras teatas meeskond juhtunust päästeametile, kelle kopter lendas Tallinnast Saaremaale eile keskpäeval ja oli iga hetk valmis sündmuskohale lendama, et laeva meeskond vajaduse korral maale tuua.

“Meie läheme kohale, kui on tõesti reaalne oht, et laev läheb kummuli või põhja,” ütles kopteri meeskonda kuuluv pinnaltpäästja Andres Juhanson. Tema sõnul oleks kopterimeeskonnal olnud päästmisel mitu võimalust. Ühe võimalusena oleks päästja laskunud kopterist trossiga laeva peale, seal inimesed üles saatnud ja ise viimasena naasnud. Kui laeva pealt enam inimesi vintsida ei saa, palutakse Juhansoni sõnul meeskonnal asuda päästeparve ja mehed vinnatakse kopterisse parvest. Samas ei pidanud päästeametnikud sekkuma, sest laeva meeskond suutis alust pinnal hoida.

Meeskond sai 82 meetri pikkuse laeva peamootori küll pärastlõunal tööle, kuid kreenist alust välja tuua ei suudetud. “Pumpasid meeskond kasutada ei saanud, samuti ei saanud nad välja visata ankrut, kuna see oli kinni jäänud – kreen oli ilmselt juba nii suur,” ütles piirivalveameti pressiesindaja Urmo Kohv. Tema sõnul võttis Kapten Konga kapten seejärel vastu otsuse pöörata laev ringi, sõita vastutuult Läti rannikule ja ajada laev uppumise vältimiseks madalikule.

Kell 14.45 sõitiski Kapten Konga Läti rannikul Kolka poolsaare alla madalikule kinni. “Eks selline kreenis sõit riskantne oli, meie mehed mõtlesid, et kas läheb nüüd kummuli või ei lähe. Ei läinud,” ütles Kohv.

Riiast sõitsid Kapten Kongale vastu kaks puksiiri, millega Kohvi sõnul viidi laevale pumbad, et vesi välja pumbata. Seejärel suundub laev ilmselt lähimasse sadamasse remonti.

Pärast seda, kui Kapten Konga võttis suuna Läti rannikule, pöördusid merehädalise juurest tagasi piirivalvelaev 101 ja Kuressaare lennujaamas stardiootel olnud piirivalve helikopter.
 
  Andres Sepp Meie Maa 14-11-2000  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Nov 2000 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Maurits, Mauri, Maur, Marvo 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 1497 Veebimajutus: www.eq.ee